nedeľa 19. januára 2014

Plnenie si patchworkového sna

Prajem pekný a pohodový nedeľný večer,

     patchwork, quilt, história, obdiv, nadšenie a sen,  toto sú všetko slová a pocity ktoré vo mne rezonujú keď sa povie „Dear Jane“.

    Väčšina z Vás, pohybujúcich sa v patchworkovom svete, ak nie všetky, ste už určite počuli, verím že poniektoré odo mňa aj nespočetne krát, o legendárnom quilte z éry občianskej vojny  „Dear Jane“, ktorý jeho autorka Jane A. Stickle  dokončila „In War Time 1863“.
     Originál quilt je v expozícii „The Bennington Museum“ vo Vermonte (v štáte Nové Anglicko na severovýchode Spojených štátov) a v roku 2013 bolo 150. výročie jeho vzniku.
    Tento historický quilt sa skladá  zo 169 unikátnych blokov,  56 trojuholníkových blokov,  ktoré ukončujú quilt vrúbkovaným okrajom. Počet  blokov, ktoré tvoria quilt o veľkosti 204 x 204 cm, je 225 a počet dielov použitých na tejto deke je 5 602.   

     Ako každý človek, aj ja prechádzam v živote rôznymi etapami, reagujem na rôzne podnety a výzvy. Niektoré výzvy prijmem, ďalšie odignorujem a niektoré sa stanú snami. 
     
     Tento rok dozrel čas a ja som sa rozhodla naplniť si ďalší sen. Je mi jasné, že toto bude a je beh na dlhé trate, ktorý sa ľahšie beží v spoločnosti rovnako nadšených dám.
    Spoločne  si každá vytvoríme svoj vlastný quilt  „Baby Jane“. Budeme si šiť naše bloky takmer rovnako ako Jane, ktorá ich šila výhradne ručne, my však využijeme aj technické vymoženosti našej doby. Budeme sa stretávať raz mesačne, aby sme si poradili a podporili sa.
     Ak ste nadšenkyňami a obdivovateľkami tradičného patchworku a máte rady výzvy, aj tie v podobe tvorenia reprodukcie originálu, pridajte sa zabehnúť si spoločne patchworkový maratón.  

     Život je podľa mňa príliš krátky na to,  aby sme ho strávili činnosťou, ktorá nás neteší a nenapĺňa, s ľuďmi, ktorí nás neposúvajú vpred. 

originál quiltu Dear Jane
     

      

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára